paulienvervoort.reismee.nl

de heenreis en avond in het guesthouse

Veilig en wel aangekomen in het guesthouse!

Wat vooraf ging...

Na een emotioneel afscheid toch wel vastberaden en goedgezind het vliegtuig opgestapt... dat jammer genoeg niet meteen vertrok! We hadden een klein uurtje overstaptijd in Zurich, maar omdat onze aansluiting met 10 min vervroegd werd en er vertraging werd aangekondigd op het huidige vliegtuig, beleefden we toch even een 'stressmomentje', Gelukkig is de overstap vlekkeloos verlopen. In Zurich met de 'Zug' (een soort metro om naar de juiste gate te gaan) was ook wel speciaal. Het had iets futuritstisch met de beelden langs de muur die - door de snelheid - een filmpje maakte. Cool!!!

De vliegtuigreis was een beleving! Vooral deel 2 (want Brussel-Zurich, was maar 50min). 2-4-2 zitjes tijdens onze vlucht Zurich - Douala (4.837km), gigantisch vliegtuig dus. Constant 'wat is deeeeees???!' 'wow, tv ofwa!' 'wow, series en films of wa??' 'recente films of wa?????' :D, jaja, mensen rondom ons moeten nogal gekeken hebben, voor een lange afstandsvlucht is dit blijkbaar normaal...En al de lieve brieven, en bijhorende 'gadgets' werden zeer hartelijk in dank genomen! Natasja, Eva, Veerle, ouders, Emilie, dankzij jullie heb ik gewoon geen tijd gehad om me te vervelen! Echt super lief en leuk om te lezen. Toch nog efkes benadrukken: Ik heb geweldige vrienden! Dat jullie daar ook zo allemaal waren zo vroeg 's ochtends om me uit te wuiven... Plots zagen we links in het raam een heldere lucht en rechts was het donker, grappig. 7u of zo, kwamen we aan.

De weg tussen vliegtuig en luchthaven was al warm, dan in de luchthaven man... al dik spijt met mijn lange broek. 'Chaos' was zo'n beetje het woord dat in mij opkwam toen ik alles daar zag. Veel mensen stonden er zo te staan, ik wist niet waarom ze er stonden en waarom ze naar mij keken. Ik wist niet goed naar waar ik moest. Dan was er daar een bureautje waar we onze geel boekje moesten tonen, dan ons paspoort... Gelukkig was de broer van Thérèse daar om ons op te vangen (met een bordje 'studenten khleuven', net zoals in de films ^^) en ons, samen met de man van het guesthouse, veilig tot aan de taxi's te brengen. Enkele mannen begonnen zich te verzamelen rond ons en vroegen om geld, wilden onze valiezen hiervoor dragen. Ik volgde het voorbeeld van onze mannen. 'Neen zeggen en doorlopen.' Het werd een beetje geduw en getrek, maar ik heb wat assertiviteit getoond en zo zijn we dan heelhuids tot aan de taxi's geraakt op de parking! :)

Een high five gekregen van een klein jongetje en met zijn 3en, op 2 zitplaatsen, goed op elkaar gepropt met de valiezen in de auto gekropen (er waren 2 taxi's). Nog weer wat gedoe met geld met de mensen van de parking, maar onze chauffeur heeft het opgelost en we waren onderweg! De geur van benzine kwam me al wat tegemoet, verkeersstroken waren nergens aangegeven, de wet van de sterkste (of de snelste) leek hier te gelden, maar dat kon me niets schelen. Ik had palmbomen gezien!!!! :D En... mensen! En... goh.. beetje luguber zo wel, omdat alles zo donker was, en al die mensen op straat. Het zijn dingen die je bij ons niet zomaar ziet.

Aan het guesthouse vroeg de vrouw in het Engels van waar we kwamen 'België, oooh... dan praat ik wel in het nederlands.' Een Hollandse vrouw, lekker gemakkelijk :). Er werd meteen voor ons gezorgd. Half 8 de volgende ochtend zou ontbijt voor ons worden geregeld. We deelden ons in, ik slaap in een kamer van 4 (Jasper en ik delen een bed, en Karlien en Sarah elks een apart bed), Eliese en Thea in de andere kamer. Het dringt nog niet zo door dat we eigenlijk niet op reis zijn en dat we hier nog een poos gaan zitten, en niet even luxueus als nu. Maar toch nog even genieten...

Onze koekjes en chips bovengehaald als avondeten (we hebben continu eten gekregen op de vlieger, maar nog niet echt avondeten gegeten) en ons aan een plonske gewaagd. Thea en ik althans ;). Voetjes in het water deed deugd want wat was het warm! 30°C zeiden ze op de vlieger.. en het was avond!

Gezellig nagepraat, ons netje opgehangen, samen gezellig dagboek beginnen schrijven en dan.. misschien wel iets te laat, gaan slapen!

Reacties

Reacties

Geert

Ik wil daar precies ook zitten! Het Belgische rotweer heeft weer toegeslagen! :p Het is hier nog altijd redelijk warm voor de tijd van het jaar, maar de hemelsluizen hebben zich opengezet!!!

Anyway! Veel plezier ginder en genieten hé, genieten!!!

x

Eva

Super! Ik vind het zo leuk hoe je alles zo sappig gedetailleerd vertelt! Ik kijk al uit naar de volgende post :)

Tine

Oooh Paulien! Ik heb echt een Suriname-déjà vu! Echt geweldig om te lezen! Geniet er daar maar van, twordt ongetwijfeld een héle ervaring! :)
Ik ben alvast fan van je verhalen en foto's :)

x

Veerle

Blij al van u te horen!
Het uitzicht, de temperatuur, de sfeer:
klinkt geweldig goed :).

Hou verder dat vakantiegevoel nog maar even vast en genieten maar Paulien! :)

Jeannine

Blij te lezen dat je goed aangekomen bent,het ga je daar goed Paulien, en geniet van de mooie momenten en de natuur ginder.

groetjes Jeannine en Willy

mama en papa

Geweldig dat den techniek je van meer dan 5000 km afstand zo dichtbij brengt met je reisverhalen. Geniet nog van de 'luxe' in je hotel want waarschijnlijk zal het in de loop van de volgende dagen heel wat minder zijn.

Kathleen

Dag Paulien! Zo te zien ben je goed aangekomen en heb je je niet verveeld op de vlucht --> goed zo! :-) Ik ben al volop aan het wachten op je volgende blog-bericht. Hier is het momenteel miezerig weer, dus geniet van de zon en de warmte! xx

Natasja

Hey Paulien,

wat een avontuur seg :) en dat de eerste dag nog maar! Hopelijk heb je het daar super naar je zin, zo ver van huis. Je gaat dat super goed doen, I'm sure!x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!