paulienvervoort.reismee.nl

bijna naar huis...

Onze dagen hier lopen ten einde! Ik hoop dat niemand meer post heeft opgestuurd, want dat gaat wellicht niet meer aankomen op tijd :). Woensdag vertrekken we namelijk al, richting Yaoundé, met de nachtbus. Hopelijk verloopt dat zonder accidenten en dat kan je heel letterlijk nemen. Bestuurders in Kameroen zijn er niet om gekend voorzichtig te rijden en 's nachts maakt dat het gevaar alleen maar groter. Dus ik houd mijn hart al vast! We zijn al druk bezig met cadeautjes uitdelen hier en afscheidsetentjes bij te wonen, speechen te geven etc. Al 2 kerken plat van t lachen gekregen met onze speech, dus das wel goed bezig veronderstel ik. Vandaag ook mijn laatste dag les gegeven. Kinderen van klas 5 waren al aan het wenen (letterlijk! Maar stiekem ook een beetje voor te lachen) dat ik ging vertrekken.'Please don't go o to Belgium, you have to stay here.' Pakkend :) snif... En over 'sniffen' gesproken. Traantjes zullen er rollen, ze maar zeker! Bij veel mensen die mijn 'hun vriend' noemen heb ik het gevoel gehad slechts een oppervlakkige relatie te hebben gehad met die persoon. In hun ogen was dit anders. Maar mijn familie hier, dat is een ander verhaal. 6 maanden is dit mijn thuis geweest, mijn huis en mijn familie. Het gaat echt pijn doen om dit allemaal achter te laten, beseffende dat de kans dat ik hen snel (of ooit?) terug ga zien, niet zo heel groot is, beseffende dat ik de 2 kleintjes niet zal zien opgroeien en zij mij wellicht na een jaar al niet meer herinneren. Het terugkeren naar het 'haastige' leventje dat ik gewend was, zal zeker aanpassen zijn. Nu ik er aan denk: Heb ik al een agenda? Als ik terug ben, zal ik niet zonder kunnen. Raar maar waar, al half de maand mei zit al volgeboekt met activiteiten, ondanks het feit dat ik nog helemaal niet terug ben...

See you all soon!

(30 nov, land ik om 5.15u in zaventem * hint hint ¨*)

bye!

x

Reacties

Reacties

mama

We zijn de dagen aan 't aftellen en je thuiskomst aan 't voorbereiden, d.w.z. je bed opdekken, je kamer opfrissen,je lievelingsmenu samenstellen, ...
Doe je pleeggezin allemaal hartelijk de groeten en dank hen in onze naam voor je goeie thuis, die je daar genoten hebt.
groetjes en tot gauw!

Jeannine

jullie groot avontuur zit er bijna op, je zal wel heel veel ervaring en mooie dingen meegemaakt hebben die jullie nooit zullen vergeten, en die je met ons kan delen volgende Week als je terug bent in dat koude Belgie.
groetjes en dikke kus XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!