paulienvervoort.reismee.nl

mijn eerste vakantieweek

Week Kumbo - Shisong (26-29 dec 2011)
Nog beetje ziek * rechtstreekse (en daardoor ook dure) taxi van Mambu naar Kumbo * oud vrouwtje met pacemaker op de achterbank * stoffige en hete rit van 3,5 uur met 4 op de achterbank * blij weerzien van onze Belgische vrienden * slapen in Merryland hotel * wc en douche die alles natmaken * op avontuurlijke wijze een muskietennet bevestigen * slapen op matras die in put valt * slapen op matras op de grond * terrasjes doen * een visje met frietjes eten * een kipje (of toch 1/4) met plantins en ndolé eten * barvrouwen/mannen die niet kunnen rekenen * malta, juno, cola, Fanta, smirnoff * picknicken met brood en 'zwan' * slecht nieuws vernemen (overlijden moeder van onze mama Mary Stella te Nkar) * Amerikanen ontmoeten * Cultural week * villa met BVN (het beste van Vlaamse en Nederlandse televisie) ontdekken, alias het verblijf van Karlien en Eliese * marktje doen (souvenirs!) * bedelaars (in de zin van, iets kopen voor jezelf en iemand naast je die vraagt 'Waar is mijn deel?') ontmoeten * yoghurtje eten ten voordele van aids * familie Thérèse (Kameroense studente die naar de KHL gaat en ons Pidgin English heeft geleerd) gaan bezoeken * ons laten trakteren op ananas, koekjes, baileys (we hadden het ni beter kunnen treffen!) en nen dramatische film over 'Arthur' maar geen gezelschap. * door naar Nkar de volgende ochtend.